Nová Pec

Pohodová trasa na Smrčinu

Šumava – drsné, nepřístupné a jedno z nejstarších pohoří Evropy, které prošlo fatálními změnami hlavně kvůli dvěma světovým válkám, které se na tomto územím odehrály. Na druhou stranu krásné výhledy, husté a plné lesy a neuvěřitelná šumavská atmosféra, kterou si každý zamiluje, nabízí mnoho skialpových tras.
Propozice
Délka 24 km
Čas 6 hodin
Převýšení 700 metrů
Nadmořská výška 729 – 1 329m
Náboženství Sportovec, Skitourista
GPX data Stáhnout
Výlet je součástí projektu ČT „Na skialpech přes hory“

Pohodový celodenní výlet – i takto by se dala charakterizovat tato skialpová trasa. Během celého výletu, který startuje v Nové Peci, zdoláte necelých 650 výškových metrů a 23,5 kilometrů. Trasa začíná u železniční stranice, od které se vydáte po žluté turistické trase. Lesem, při mírném stoupání, směrem na Smrčinu. Zanedlouho se napojte na letní cyklotrasu Vltavská, po které vystoupáte až k rozcestí Klápa. Cyklostezka odbočí okolo Schwanzenberského kanálu a vy však pokračujte dále po žluté značce a vstoupíte do Národního parku Šumava. Po necelých 2km se i vy odpojíte od žluté na Šumavskou magistrálu. Magistrála na rozdíl od vás bude pokračovat dále rovně, vy se však dejte doleva na rozcestí pod Rasovkou a lesním porostem v mírném stoupání dorazíte až na Smrčinu (1 333m) – nejvyšší bod tohoto výletu a kde se nachází také horní stanice lanovku skiareálu Hochficht.

Lehce se občerstvěte a přioblečte, od této chvíle nás čeká víceméně sjezd zpět. Vydáte se po červené turistické značce a přes Hraničník a Studničnou dorazíte až k hraničnímu přechodu Plešné jezero. Z něj vás bude čekat ještě necelých 8km do cíle, ale také příjemný sjezd asi 300 výškových metrů nejdříve po Rakouské cestě až k rozcestí Rossbach. Tam se napojíte opět na žlutou turistickou značku, na Koňskou cestu a ta vás dovede až zpět do Nové Pece.

Laviny na Šumavě

Na tento výlet můžete vyrazit pouze na lehko, pouze s náhradním oblečením a neopomeňte ani na jídlo a pití. A samozřejmě sledujte velmi pozorně vývoj počasí a celkově dbejte na doporučení Horské služby.

NA SKIALPECH PŘES HORY

Tento výlet si můžete projít i v pohodlí domova. Skialp na Šumavě horách je obsahem IV. série pořadu Na skialpech přes hory, který můžete zhlédnout na stránkách www.naskialpechpreshory.cz

Kde tůru začít?

Start celého výletu je v Nové Peci. Tam se nachází rovněž i cíl, kam se dostanete po zdolání zhruba 700 výškových metrů přes Smrčinu, Hraničník a sjezdem po Koňské cestě.